shoes-756616_1280

Kobiety kochają szpilki, a mężczyźni kochają… kobiety w szpilkach! Nic dziwnego – wysokie obcasy wydłużają i wysmuklają sylwetkę, podkreślają nogi oraz pośladki. Panie prezentują się w nich niezwykle zmysłowo i elegancko. Chodzenie w szpilkach to jednak nie bułka z masłem. Opanowanie tej sztuki wymaga cierpliwości i ćwiczeń. Podpowiadamy, jak rozpocząć swoją przygodę z wysokimi obcasami i jak chodzić w szpilkach bez bólu.

Jak nauczyć się chodzić w szpilkach? Mierz siły na zamiary

Jeżeli dotychczas chodziłaś jedynie w balerinach i trampkach, nie powinnaś od razu rzucać się na głęboką wodę i wybierać 13-centymetrowych, cieniutkich szpilek. Najlepszą metodą jest stopniowe zwiększanie trudności i przyzwyczajanie nóg do coraz wyższych butów. Od czego najlepiej będzie rozpocząć swoją przygodę? Jeżeli nigdy nie nosiłaś butów na wysokim obcasie, sięgnij po wygodne koturny, których wysokość nie przekracza 5 centymetrów – są one bardziej stabilne niż klasyczne szpilki. Jak chodzić na koturnach? Zanim wyjdziesz na ulicę, poćwicz w domu. Wyprostuj się, delikatnie rozluźnij biodra i kolana, a następnie powoli stawiaj nieduże kroki, zaczynając od pięty i kończąc na palcach. Kiedy opanujesz sztukę chodzenia na koturnach, sięgnij po buty na słupku, a następnie po upragnione szpilki.

Jak chodzić w szpilkach? Najważniejsze zasady

  • Noś obcasy w domu – w każdej nowej parze butów (szczególnie, jeżeli sięgasz po nową wysokość szpilki) co najmniej kilka razy przejdź się po mieszkaniu. Dzięki temu dasz stopom szansę na to, by przyzwyczaiły się do butów. Odkryjesz także miejsca, w których buty mogłyby Cię obcierać – pamiętaj, by przed wyjściem zabezpieczyć je plastrami lub żelowymi wkładkami.
  • Ćwicz właściwy krok – chodząc w szpilkach po domu, szczególny nacisk połóż na to, by prawidłowo stawiać stopy. Najpierw stawiaj na ziemi obcas, później palce. Dbaj o to, by nie kierować stóp do środka. Możesz wyznaczyć sobie niewidoczną prostą linię, na której będziesz stawiać kolejne kroki.
  • Dbaj o prawidłową postawę – ćwicząc chodzenie na szpilkach, poświęć czas również na trening przed lustrem. Włóż buty na wysokich obcasach i stań bokiem do lustra. Zadbaj o to, by Twoje plecy były wyprostowane, łopatki ściągnięte a brzuch wciągnięty. Taką postawę powinnaś utrzymać za każdym razem, kiedy nosisz szpilki.
  • Zwróć uwagę na kolana – odpowiednie ugięcie kolan to jedna z najważniejszych i zaraz jedna z najbardziej podstępnych kwestii – sztywne kolana sprawią, że będziesz wyglądała nienaturalnie (niczym na szczudłach), zbyt mocno rozluźnione również nie będą prezentowały się korzystnie. Ćwicząc noszenie szpilek w domu, musisz wyczuć pozycję, która będzie dla Ciebie optymalna.

Poniżej znajduję się przydatna infografika:

jak_chodzic_w_szpilkach

Jak chodzić w szpilkach, źródło: sklepkamil.pl

Przydatny film na YT:

Chodzenie na obcasach – zalety i niebezpieczeństwa

Nie ulega wątpliwościom, że noszenie szpilek ma wiele zalet. Pozwala dodać sobie kilka centymetrów, wydłużyć nogi, nadać sylwetce kobiecości i zmysłowości. Warto jednak pamiętać, że częste (i nieumiejętne) noszenie szpilek może jednak negatywnie rzutować na zdrowie. Jakie niebezpieczeństwo niesie codzienne chodzenie na obcasach? Skutki to między innymi: bóle kręgosłupa, haluksy i żylaki.

Written by Martyna